Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Τιμολογιακός πόλεμος στη Γερμανία προς όφελος των καταναλωτών

Οι αλυσίδες εκπτωτικών σούπερ μάρκετ στη Γερμανία έχουν εμπλακεί σ' έναν τιμολογιακό πόλεμο άνευ προηγουμένου. Μειώνοντας τις τιμές καθημερινά, οι εταιρείες προσπαθούν να υπερσκελίσουν τους αντιπάλους. Το αποτέλεσμα είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή, αλλά ταυτόχρονα έχουν αρχίσει να χάνουν τη γενική εικόνα των τιμών.

Από τις αρχές τους έτους έχουν υπάρξει αλλεπάλληλα κύματα μειώσεων των τιμών. Οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Γερμανία, Aldi, Lidl, Penny και Plus ανταγωνίζονται ποια θα μειώσει πρώτη τις τιμές, ενώ οι άλλες θ' ακολουθήσουν. Μάλιστα, ορισμένες φορές οι ανταγωνίστριες ξεπερνούν στη μείωση εκείνη που κατέβασε πρώτος την τιμή ενός προϊόντος. Έτσι έχει δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος συνεχούς μείωσης των τιμών.

Μειωμένες τιμές έως και 30%

Το αποτέλεσμα είναι: Σε προϊόντα γαλακτοκομικών, απορρυπαντικών και καφέ οι τιμές να μειωθούν έως και 30% σε σχέση με τις τιμές που υπήρχαν μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Ένα φρέσκο βούτυρο το οποίο πριν από ενάμιση χρόνο κόστιζε 1,19 ευρώ, ο καταναλωτής μπορεί να το αγοράσει σήμερα με μόλις 0,65 ευρώ. «Μείωση των τιμών σε τέτοια κλίμακα δεν υπήρξε ποτέ πριν στη Γερμανία», τονίζει ο Βόλφγκανγκ Τβαρντάβα, από την Εταιρεία Έρευνας Κατανάλωσης (GFK).

Γερμανικό περιοδικό πραγματοποίησε πρόσφατα ένα πείραμα. Έστειλε δύο οικογένειες στα τέσσερα κορυφαία γερμανικά σούπερ μάρκετ κι αγόρασαν τριάντα προϊόντα, τα οποία βρίσκονταν σε προσφορά.

Η διαφορά στο ταμείο ήταν μικρή. Φθηνότερη αναδείχθηκε η εταιρεία Penny με συνολικό κόστος 24,46, ωστόσο το ΦΠΑ ήταν εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με τις υπόλοιπες αλυσίδες. Στο Plus ο λογαριασμός ήρθε 51 σεντς πιο ακριβά (24,97 ευρώ), στο Aldi και το Lidl οι καταναλωτές πλήρωσαν 35 σεντς πιο ακριβά (24,81 ευρώ). Η αλυσίδα Penny ήταν απλά ο «νικητής» της ημέρας, καθώς η διαφορά της τιμής οφειλόταν στο πακέτο αυγών, τα οποία βρίσκονται σε προσφορά.

Η τιμή των φθηνών προϊόντων είναι παντού η ίδια

Σύμφωνα με τον Γιόργκε Γκρεγκόριο από το Ινστιτούτο Τιμών της Κολωνίας, επισημαίνει ότι οι τιμές των ανώνυμων προϊόντων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που καλύπτουν καθημερινές ανάγκες, είναι σχεδόν οι ίδιες. Το Ινστιτούτο συλλέγει στοιχεία από το 1987 και έχει αποθηκεύσει και επεξεργαστεί πάνω από 1,7 εκατομμύρια στοιχεία. «Τον τόνο τον δίνει ακόμη το Aldi» αναφέρει ο Γκρεγκόριο, «είτε αυτό αφορά αύξηση ή μείωση των τιμών». Σε γενικές γραμμές «οι υπόλοιποι ακολουθούν». Η συμβουλή του Γκρεγκόριο προς τους καταναλωτές είναι: «Να ψωνίζεται από το σούπερ μάρκετ που σας αρέσει περισσότερο. Όλα σχεδόν τα προϊόντα είναι εξίσου φθηνά».


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Spiegel


Εμείς εδώ στην Ελλάδα κάνουμε καθημερινά κρυφές αυξήσεις στα πάντα ....και ο υπουργός ...το κράτος ..καλεί σε μποϋκοτάζ γιατί έχει χάσει κάθε έλεγχο

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP