Τρίτη 21 Απριλίου 2009

ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΡΥΠΩΝ

Πριν από δύο χρόνια, μια ωραία ημέρα στη Μαδρίτη, οι επικεφαλής της τοπικής εταιρείας αστικών λεωφορείων (της μαδριλένικης ΕΘΕΛ, ας πούμε), αποφάσισαν να βγάλουν 1.000 οδηγούς από τους δρόμους για περίπου 8 ώρες ώστε να τους κάνουν ένα σεμινάριο για την οικολογική οδήγηση.

Το πρόγραμμα που είχε προϋπολογισμό κάτι περισσότερο από 200.000 ευρώ περιλάμβανε θεωρητικά μαθήματα αλλά και οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες και είχε σαφείς και μετρήσιμους στόχους.
Πέρα από την ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών οδηγών είχε και μια ενδιαφέρουσα οικονομική διάσταση, αφού οι τεχνοκράτες κάθισαν και μέτρησαν πως με την οικολογική οδήγηση η ΕΘΕΛ Μαδρίτης θα μείωνε κατά 10% την κατανάλωση καυσίμου στα λεωφορεία της και θα εξοικονομούσε γύρω στα 3 εκατ. ευρώ. Επίσης, 17 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα δεν θα εκλύονταν ποτέ στην ατμόσφαιρα. Αυτά, στην Ισπανία.

Στην Ελλάδα «ανακαλύψαμε» την οικολογική οδήγηση μόλις πριν από μερικούς μήνες, με το υπουργείο Μεταφορών να κάνει μια σχετικά χλιαρή καμπάνια. Σίγουρα το υπόδειγμα δεν είναι η χώρα μας, ούτε όμως και η Ισπανία, αν ψάχνετε να βρείτε τους πρώτους που στην Ευρώπη έκαναν λόγο για «πράσινη» οδήγηση (ήδη από το 1993), θα τους βρείτε στη Γερμανία.


Η οικολογική οδήγηση (τη λένε και eco-driving) δεν είναι τίποτε άλλο από μια σειρά συμβουλών που έχουν ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και, κατ' επέκταση, τον περιορισμό των ρύπων που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο. Αρκετές συμβουλές δεν είναι παρά αποτέλεσμα εφαρμογής της κοινής λογικής, αλλά κάποιες είναι λίγο πιο σύνθετες, ειδικά αν ο κόσμος της μηχανολογίας αποτελεί άγνωστη γη για εσάς (και εμάς, μη νομίζετε).


Ο πιο απλός κανόνας της οικολογικής οδήγησης είναι... μην οδηγείτε. Προτιμήστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά αν θέλετε σώνει και καλά να βρεθείτε πίσω από το τιμόνι, πάρτε ως συνεπιβάτη κάποιον που κάνει την ίδια διαδρομή με εσάς τις καθημερινές. Στη διεύθυνση www.carpooling.gr θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για το Ι.Χ... ρεφενέ.


Τώρα, αν είστε από εκείνους που λατρεύουν τις μοναχικές διαδρομές, αλλά παράλληλα σας πιάνει και ένα σύγκρυο όταν διαβάζετε για την κλιματική αλλαγή, διατηρείτε τις στροφές του κινητήρα κάπου μεταξύ των 1.800 και 2.500 στροφών ανά λεπτό, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο. Οι επαΐοντες λένε πως σε αυτό το εύρος τιμών επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου, αλλά προσθέτουν πως η εξοικονόμηση δεν πρέπει να αποβαίνει σε βάρος της ασφάλειας. Σε απλά ελληνικά, το να πηγαίνεις απελπιστικά αργά δεν αποτελεί λύση, αν ρίξετε μια ματιά στον κεντρικό καθρέφτη θα διαπιστώσετε πως μια τέτοια συμπεριφορά προκαλεί μποτιλιάρισμα πίσω σας. Άλλωστε, ακατάλληλη ταχύτητα δεν είναι μόνον η υπερβολική ταχύτητα.


Φυσικά, οι χρυσοί κανόνες του eco-driving περιλαμβάνουν επίσης συμβουλές για τακτικό έλεγχο της πίεσης των ελαστικών, καθώς και για μη υπερβολική φόρτωση του αυτοκινήτου. Αν το Ι.Χ. σας είναι εφοδιασμένο με υπολογιστή διαδρομής και δείκτη κατανάλωσης καυσίμου, ρίχνετέ τους μια ματιά πότε πότε ώστε να έχετε, τελικά, μια εικόνα του πόσο σας κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα οι μετακινήσεις σας. Εννοείται πως ο έλεγχος αυτός καλό θα είναι να γίνεται όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται.



enet.gr



Read more...

Ένοχοι οι κατηγορούμενοι στη δίκη ενός από τα πιο γνωστά «πειρατικά» site.

Ένοχοι κρίθηκαν οι τέσσερις άνδρες που δικάστηκαν σε μια από τις πιο πολύκροτες δίκες του χώρου της πειρατείας λογισμικού.

Οι Φρέντερικ Νέιτζ, Γκότφριντ Σβάρτχολμ Βαργκ, Καρλ Λύντσρομ και Πέτερ Σούντε κατηγορούνταν για γενικευμένη παράνομη διακίνηση λογισμικού μέσω του Ίντερνετ. Πρόκειται για τους «ιδιοκτήτες» του site Pirate Bay: μια ιστοσελίδα ανταλλαγής δεδομένων μέσω της διάθεσης torrents, η οποία είχε ιδρυθεί το 2003 από τον οργανισμό εναντίον του copyright, Piratbyran - ωστόσο τα πέντε τελευταία χρόνια ελέγχεται από απλούς χρήστες που ενεργούν αυτόνομα.

Οι τέσσερις κρίθηκαν ένοχοι από το σουηδικό δικαστήριο και καταδικάστηκαν σε ένα χρόνο φυλάκισης ο καθένας και στην απόδοση αποζημίωσης ύψους 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων σε εταιρείες οι οποίες θεωρείται πως επλήγησαν από τη δραστηριότητα του site.

Η τεχνολογία torrent επιτρέπει το διαμοιρασμό μικρών τμημάτων αρχείων (για παράδειγμα μιας ταινίας) ανάμεσα σε χρήστες που τα έχουν και σε χρήστες που τα χρειάζονται. Το Pirate Bay δίνει απλά τους συνδέσμους προς τα torrents, τα οποία δεν παραβιάζουν κάποιου είδους copyright- απλά δίνουν έναν τρόπο «άντλησης» δεδομένων από κάποιους που ήδη τα έχουν αποκτήσει μέσω παράνομων (πειρατικών) μεθόδων. Οι εκπρόσωποι των βιομηχανιών κινηματογράφου, μουσικής και ηλεκτρονικών παιχνιδιών επιζητούσαν αποζημιώσεις που ανέρχονταν περίπου σε 14 εκατομμύρια δολάρια.

Το Pirate Bay εδρεύει στη Σουηδία, της οποίας η νομοθεσία επιτρέπει τη λειτουργία του. Ωστόσο, ασφυκτικές πιέσεις από τις ΗΠΑ ανάγκασαν τις τοπικές αρχές να επέμβουν.

Η κατηγορία εναντίον των τεσσάρων ανδρών ήταν «συνέργεια στη διάθεση/διακίνηση υλικού που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα». Μια δεύτερη κατηγορία, αυτή της «συνέργειας στην παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων» απορρίφθηκε νωρίς στη δίκη.

Η βασική άμυνα των τεσσάρων ή΄ταν η νομιμότητα των ενεργειών τους υπό το σουηδικό νόμο: παρέχουν μια υπηρεσία η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε νόμιμα είτε παράνομα.

«Δεν μοιραζόμαστε αρχεία, εμείς απλά δίνουμε συνδέσμους (links) προς ήδη διαθέσιμο υλικό. Από αυτή την άποψη, δεν διαφέρουμε από την Google» είπε ένας από τους κατηγορουμένους, ο Πέτερ Σούντε, ο οποίος πριν την έκδοση της ετυμηγορίας συμπλήρωνε πως ακόμα και αν κριθούν ένοχοι, το Pirate Bay θα συνεχίσει να λειτουργεί.

Αναμένεται να υποβληθεί έφεση από τους συνηγόρους υπεράσπισης.

kathimerini.gr


Read more...
Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP