Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2009

Παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων σε αρχαιολογικό χώρο

Την παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων σε αρχαιολογικό χώρο στην πόλη της Κέρκυρας, καταγγέλει σε επιστολή του προς την υφυπ. Τουρισμού-Πολιτισμού Αντ. Γκερέκου, το μέλος των οικολόγων-πράσινων Κέρκυρας Πάολο Μελισσάνο.

Ειδικότερα αναφέρει:

"Δια της παρούσης σας γνωρίζουμε και σας καταγγέλλουμε ότι στον εξωτερικό χώρο του Ανάκτορου Μιχαήλ & Γαβριήλ, στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, εκεί που υπάρχει ο ανδριάντας του Άγγλου Αρμοστή Άνταμς και από την πλευρά της εξόδου κινδύνου, καθημερινά και όλο το χρόνο σταθμεύουν αυτοκίνητα υπαλλήλων του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης και άλλων ατόμων (βλέπε συνημμένες φωτογραφίες).

Ο χώρος, που τον επισκέπτονται χιλιάδες τουρίστες όλο το χρόνο, ως γνωστόν έχει κηρυχθεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο και αποτελεί μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCΟ, αλλά δυστυχώς από πάρα πολλά χρόνια έχει μετατραπεί σε ιδιωτικό πάρκινγκ με ανοχή όλων των αρμοδίων του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης.

Σήμερα αυτή η εικόνα που παρουσιάζεται δεν είναι από τις καλύτερες και προσβάλλεται το πνεύμα κοινωνικής συμμετοχής των πολιτών. Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι με αυτήν τη εικόνα σε μια χώρα και μια πόλη για την οποία ο τουρισμός παίζει έναν σημαντικό παράγοντα στην οικονομία της.

Είναι αδύνατον για τον κάθε τουρίστα να φωτογραφίσει χωρίς προβλήματα το μνημείο εξαιτίας των παραπάνω αυτοκίνητων προκαλώντας την οργή του και ερωτηματικά με τον τρόπο που προστατεύεται ο πολιτιστικός πλούτος της πόλης μας.

Η συμπεριφορά των υπαλλήλων που σταθμεύουν σε ένα αρχαιολογικό χώρο με μεγάλη περιφρόνηση της ιστορικότητας αυτού και του νόμου είναι απαράδεκτη όπως είναι αδικαιολόγητη η αδιαφορία των προϊσταμένων που, κατά παράδοξο τρόπο, για τόσα χρόνια δεν έχουν προβεί σε ΚΑΜΙΑ ουσιαστική ενέργεια για την αλλαγή αυτού του αυθαίρετου καθεστώτος, σαν «δεν ήξεραν, είχαν άγνοια».

Με την παράλειψή αυτή ενισχύεται η αυθαιρεσία και δημιουργείται στους πολίτες η αίσθηση ότι ο καθένας μπορεί να κάνει αυτό που θέλει και ότι μπορεί να παρανομεί άνετα γιατί γνωρίζει καλά ότι δεν θα τιμωρηθεί.

Για τους λόγους αυτούς παρακαλούμε να παρέμβετε και να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της νομιμότητας και την προστασία του πολιτιστικού πλούτου της πόλης μας".

Read more...

Το λάθος των τελών κυκλοφορίας



Oσοι παρακολουθούν, έστω και εμπειρικά, τα φαινόμενα της οικονομίας γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει μέτρο ή απόφαση της οικονομικής πολιτικής χωρίς ανεπιθύμητες επιδράσεις ή δευτερογενείς παρενέργειες. Γι΄ αυτό και η επιλογή τους και ιδιαιτέρως η δοσολογία χρήζει έρευνας και επεξεργασίας, πριν από την υιοθέτηση και την επιβολή τους.

Η εφετινή υπεραύξηση των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων, και μάλιστα η ακραία επιβάρυνση στους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων, επιδρά κατά τρόπο βάρβαρο και δημιουργεί σχεδόν περιβάλλον απαγόρευσης για πολίτες που έκαναν την επιλογή αγοράς σε καλούς καιρούς ή πήραν αυτοκίνητο μεταχειρισμένο από δεύτερο χέρι.

Υπάρχουν περιπτώσεις πολιτών οι οποίοι επιβαρύνονται υπέρμετρα. Ο συνδυασμός υψηλών τελών κυκλοφορίας με ακριβότερα, συνεχώς αυξανόμενα, ασφάλιστρα και πάμπολλα διόδια δημιουργεί συνθήκες αναγκαστικής απόσυρσης για μεγάλο αριθμό κατόχων ΙΧ.

Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών παραδίδει μαζικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, επειδή ακριβώς δεν δύναται στις παρούσες οικονομικές συνθήκες να σηκώσει το βάρος των υποχρεώσεων που πηγάζουν από την κατοχή ενός αυτοκινήτου.

Εκτιμάται ότι περίπου 400.000 ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ αυτοκινήτων με υπερδεκαετή κυκλοφορία καλούνται να πληρώσουν δυσβάστακτα τέλη κυκλοφορίας και υψηλά ασφάλιστρα, το βάρος των οποίων μπορεί και να ξεπερνά την εμπορική αξία των οχημάτων.

Ολα τα στοιχεία και οι αντιδράσεις των πολιτών δείχνουν ότι κάτι δεν έγινε σωστά. Προφανώς εκείνοι που κατήρτισαν τον πίνακα των τελών κυκλοφορίας υπερτίμησαν τις εισοδηματικές δυνατότητες σημαντικής μερίδας της κοινωνίας και βεβαίως υποτίμησαν το βάρος της ύφεσης στην οικονομία. Κινδυνεύουν μάλιστα, επειδή οι αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας ήταν μηχανικές και αυτόματες, να μην έχουν το προσδοκώμενο δημοσιονομικό αποτέλεσμα ή, ακόμη χειρότερα, να αποβεί αρνητικό για τα δημόσια ταμεία.

Προφανώς, η υπεραύξηση των τελών κυκλοφορίας χτύπησε ταβάνι και πλέον δεν αποδίδει. Πιθανώς να περιορίζει τα έσοδα και σίγουρα περιορίζει το δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας με ΙΧ στους πανάκριβους δρόμους που φτιάξαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Με άλλα λόγια, το μέτρο μπορεί να αγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Γι΄ αυτό καλόν είναι τα τέλη κυκλοφορίας να πέσουν και τα ζητούμενα έσοδα να διεκδικηθούν από μια πιο ασφαλή και περισσότερο διαχυμένη στο πλήθος αύξηση των φόρων στη βενζίνη. Παντού στον προηγμένο κόσμο το βάρος δεν είναι στο αγαθό, αλλά στην κατανάλωση και εν προκειμένω στο καύσιμο. 


Read more...
Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP