Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

Νέα τμήματα της Εγνατίας δόθηκαν στην κυκλοφορία

Ταχύτερα και ασφαλέστερα θα κινούνται τα οχήματα από Ηγουμενίτσα προς Κήπους, αλλά και προς Θεσσαλία, με τα δύο νέα τμήματα της Εγνατίας οδού που δόθηκαν χθές στην κυκλοφορία από τον υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ, Γιώργο Σουφλιά.
Το πρώτο, στο Νομό Ιωαννίνων, αφορά τη γέφυρα Αράχθου καθώς και το μήκους 2,5 χλμ. τμήμα από τη σήραγγα Δρίσκου μέχρι τη γέφυρα και η κυκλοφορία πλέον από τα Γιάννινα μέχρι το Μέτσοβο γίνεται μόνο μέσω της Εγνατίας αφού εγκαταλείπεται ο εξαιρετικά δύσκολος και επικίνδυνος παλιός εθνικός δρόμος.

Την απόσταση Ιωάννινα - Μέτσοβο οι οδηγοί θα τη διανύουν σε 20-25 λεπτά έναντι της μιας ώρας μέχρι τώρα. Η γέφυρα Αράχθου, μήκους 1.034 μ., είναι σήμερα η μεγαλύτερη οδική γέφυρα στην Ελλάδα.


Στην κυκλοφορία δόθηκε και το τμήμα από τον κόμβο Μετσόβου μέχρι τον κόμβο Παναγιάς στην περιοχή Τρικάλων, μήκους 15 χλμ., που ενώνει το Νομό Ιωαννίνων με το Νομό Τρικάλων καταργώντας οριστικά την παλιά εθνική οδό Ιωαννίνων - Τρικάλων και την περιβόητη διάβαση της Κατάρας που ταλαιπωρούσε τους χειμερινούς μήνες τους οδηγούς.


«Με τα τμήματα αυτά πέραν των άλλων επιτυγχάνεται η συγκοινωνία Θεσσαλίας και Ηπείρου μέσω της Εγνατίας. Έτσι αποφεύγεται η Κατάρα και επικίνδυνος δρόμος μήκους 90 χλμ. και συντομεύεται η διαδρομή μέχρι τα Γιάννενα κατά περίπου 1,5 ώρα?», επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Σουφλιάς. Για να ολοκληρωθεί η Εγνατία οδός από την Ηγουμενίτσα μέχρι τη Θεσσαλονίκη απομένουν δύο ακόμη τμήματα. Ένα στην περιοχή της Τύρια Ιωαννίνων, όπου επισκευάζεται σήραγγα στην οποία είχαν σημειωθεί καθιζήσεις και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο, καθώς και 31 χλμ. από την Παναγιά μέχρι τα Γρεβενά που και αυτά θα ολοκληρωθούν στο ίδιο χρονικό διάστημα.


Σε δηλώσεις του στον κόμβο Παναγιάς, ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι από το Μάιο θα μπορεί ο καθένας να διατρέχει ολόκληρη την Εγνατία από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου, χαρακτηρίζοντάς την τον κυριότερο άξονα που ενώνει την Ευρώπη με την Ανατολή, ένα έργο τεράστιας στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για την Ελλάδα. Επίσης, μεταξύ άλλων, επεσήμανε: «Η δέσμευσή μας από το 2004 ήταν ότι ο κύριος άξονας της Εγνατίας θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008. Η απόκλιση των τεσσάρων μηνών οφείλεται στην φοβερή κακοκαιρία που έπληξε την περιοχή». Και συνέχισε:


«Σήμερα, επισκεπτόμαστε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, συνολικού μήκους 96 χλμ., από τα Γιάννενα μέχρι τα Γρεβενά, τα οποία άρχισαν να κατασκευάζονται επί των ημερών μας. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της Εγνατίας και σίγουρα το δυσκολότερο κατασκευαστικά, που χωρίζεται σε δύο τμήματα: το πρώτο τμήμα ξεκινάει από τα Ιωάννινα και καταλήγει στην Παναγιά, στα όρια μεταξύ Ηπείρου και Θεσσαλίας, και το δεύτερο τμήμα ξεκινά από την Παναγιά και καταλήγει στα Γρεβενά.


Ουσιαστικά, με αυτά τα δύο τμήματα, η Εγνατία οδός διασχίζει κάθετα την οροσειρά της Πίνδου, ενώνοντας την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Η περιοχή είναι γεωλογικά ασταθής. Πέρα από τα ψηλά βουνά το πέρασμα των οποίων απαιτεί την κατασκευή σηράγγων και τις χαράδρες που πρέπει να γεφυρωθούν, έπρεπε να αντιμετωπισθούν τεράστια προβλήματα κατολισθήσεων με ειδικές τεχνικές».


Κι επειδή η Εγνατία οδός άρχισε να κατασκευάζεται από την προηγούμενη κυβέρνηση, σημείωσε: «Εγώ όταν ανέλαβα το υπουργείο δεν μηδένισα και δεν υποβάθμισα το έργο των προκατόχων μου. Ας κάνουν το ίδιο. Εξάλλου τα έργα ανήκουν στο λαό. Πρέπει να αναγνωρίσουν ότι έγινε έργο και να μην ψελλίζουν κριτικές».


Ο κ. Σουφλιάς για τα βοηθητικά έργα επί της Εγνατίας οδού, όπως είναι τα ΣΕΑ και τα πάρκιν, δήλωσε ότι τα πάρκιν κατασκευάζονται σε όλο το μήκος του οδικού άξονα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα ΣΕΑ.


Όσον αφορά τα διόδια στην Εγνατία, μάλλον θα αρχίσουν να λειτουργούν μετά το καλοκαίρι. Το κόστος τους δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη, αλλά θα είναι μικρότερο από αυτό που πληρώνουν όσοι διέρχονται τους δρόμους που κατασκευάζονται με αυτοχρηματοδότηση.



p>2Fp>

Βραχονησίδα.com

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP